همه چیز در مورد سنگ پله

76
همه چیز در مورد سنگ پله

یکی از موارد و اجزای جدایی ناپذیراز ساختمان و مصالح ساختمانی ، سنگ پله است . سنگ پله یکی از اساسی ترین مصالح ساختمانی است و باید از جنسیت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد ؛ ممکن است شما در نمای ساختمان یا دیواره داخلی ساختمان از یک مدل سنگ که از جنسیت مطلوبی برخوردار نیست استفاده کنید و برایتان مشکت ساز نشود ولی اگر در خرید سنگ پله خود دقت نکنید به مشکل خواهید خورد و دلیل آن این است که شما بصورت مداوم از روی سنگ پله عبور میکنید و این سنگ پاخور زیادی دارد و اگر سنگ جنسیت خوبی نداشته باشد به مرور زمان از بین می رود ؛ به عنوان مثال رنگ عوض می کند یا سوراخ های سنگ خالی می شود و یا رگه های سنگ بیرون می ریزد.
سنگ پله از همه دسته های سنگ فرآوری می گردد که هرکدام از این سنگ ها از خصوصیت خاصی برخوردار هستند که البته استفاده از مرمریت جهت سنگ پله شایع تر می باشد.

سنگ پله مشکی

انواع سنگ پله

سنگ پله گرانیت

اگر برای تهیه کردن سنگ پله خود به دنبال استقامت بالا با طرح و نقش تقریبا یکسان هستید ، سنگ گرانیت انتخاب خوبی برایتان می باشد .

سنگ پله گرانیت

سنگ پله مرمریت

اگر تنوع رنگی بالا و درخشندگی بالا برای شما ملاک است به دنبال سنگ پله مرمریت باشید .

سنگ پله مرمریت

سنگ پله چینی

اگر پله با جذب آب بسیار پایین با تم رنگی سفید می خواهید سنگ پله چینی گزینه خوبی است .

سنگ پله سفید

سنگ پله مرمر

اگر به دنبال سنگی هستید که قابلیت گذر نور داشته باشد و بتوانید زیر آن نور پردازی کنید تنها گزینه شما سنگ پله مرمر می باشد .

سنگ پله ساختمان

سنگ پله تراورتن

اگر می خواهید سنگ پله با وزن کمتر و سبک تر نسبت به همه سنگ ها کار کنید و یا به دنبال سنگ پله با امواج ریز هستید باید به سراغ سنگ پله تراورتن بروید .

سنگ پله تراورتن

ضخامت سنگ پله

همانطور که می دانید هرچه ضخامت سنگ بیشتر باشد ، استحکام آن نیز بیشتر است و از آنجا که استحکام سنگ پله از اهمیت بالایی برخوردار است ، ضخامت آن با ضخامت سنگ پلاک متفاوت است و ضخامت سنگ پله بیشتر از سنگ پلاک می باشد . سنگ پله معمولا با ضخامت 3 سانتیمتر فرآوری می گردد که البته در اکثر مواقع این ضخامت دارای تلورانس می باشد و از 26 الی 30 میلیمتر می باشد .

سنگ پله مرمریت

عرض سنگ پله چقدر است

استاندارد اندازه عرض پله 35 سانتیمتر می باشد و اکثر کارخانجات تولید سنگ ، با همین اندازه سنگ پله را برش می دهند مگر اینکه فردی سفارش اندازه دیگری داشته باشد و بصورت سفارشی برای ایشان برش بزنند ؛ به عنوان مثال ممکن است به دلیل محدودیت فضای دستگاه پله ، فردی پله عرض 30 کار بکند یا پروژه ای بخواهد پله ای با پهنا و عرض بیشتر کار بکند و پله عرض 40 سفارش داشته باشد .

سنگ پله مرمریتسنگ پله تراورتن

طول سنگ پله چقدر است

با توجه به متغیر بودن ابعاد دستگاه پله هر ساختمان ، اندازه طول پله ساختمان های مختلف متغیر است ؛ البته جای نگرانی نیست زیرا همه تولید کنندگان سنگ پله ، حد اقل 10 سایز مختلف از پله های خود موجود دارند . طول سنگ پله به صورت 5 سانت 5 سانت سایز می شود به عنوان مثال پله سایز 100 ، 105 ، 110 و ... . یکی از سایز های پر مصرف پله ، سایز 120 سانتیمتر است .

سنگ پله مشکی نجف آباد

ابزار پله چیست و چه انواعی دارد

سنگ پله در سنگبری ها به صورت خام و بدون ابزار تولید می گردد و این به این معنی است که لبه های سنگ تیز می باشد که تیزی لبه های سنگ به وسیله ابزار های مختلف گرفته می شود ؛ ابزار نیمگرد ، ابزار تخم مرغی(تمام گرد) ، ابزار پخ ، ابزار چفت و نیمگرد ، ابزار قاشقی و ... تعدادی از مدل های ابزار سنگ پله می باشند . اکثر ابزار های پله به وسیله دست و با فرز دستی انجام می گردد که با بستن صفحه های مختلف روی دستگاه فرز دستی مانند صفحه خشگیر و صفحه های سمباده زبر و نرم مرحله به مرحله انجام می شود. پیشنهاد می شود که اگر در منطقه و شهر خود ابزارزن ماهر و تمیز کار سراغ دارید ، ابزار سنگ پله خود را سر ساختمان بزنید ، به این دلیل که اگر ابزار پله را در سنگبری بزنید این احتمال وجود دارد که در حین بارگیری لبه های سنگ که ابزار خورده است ، خُرد شود و یا ابزار پله شما لب پر شود و اگر این امکان برای شما میسر نیست ، هنگام بارگیری سمت ابزار خورده سنگ را در ماشین به طرف بالا بگذارید و سنگ پله را با احتیاط بارگیری و تخلیه کنید . 

سنگ پله مرمریت

سنگ زیرپله چیست

دستگاه پله به چند صورت وجود دارد ، یکی از آنها دستگاه پله با زیر ساخت بتنی می باشد که معمولا در ساختمان ها و مجتمع ها به کار میرود و دیگری ، دستگاه پله با زیر ساخت فلزی می باشد ، مانند پله پیچ های آهنی که در ساختمان های دوبلکس و یا تریبلکس اجرا می شوند . یکی از تفاوت های این دو دستگاه پله این است که در خیلی از دستگاه های پله  با زیر ساخت آهنی ، سنگ پله کار می شود ولی سنگ زیر پله ندارد در حالی که تمامی دستگاه پله ها با زیر ساخت بتنی ، سنگ زیر پله دارد ؛ حال این سوال پیش می آید که سنگ زیرپله چیست ؟
به سنگی که فاصله بین پله پایینی تا پله بالایی خود را می پوشاند سنگ زیرپله می گویند که باعث می شود دستگاه پله شما زیباتر و شکیل تر شود . به صورت معمول سنگ زیرپله از همان مدل و جنس سنگ پله است به عنوان مثال وقتی سنگ پله گرانیت نهبندان باشد برای زیر پله نیز از همان گرانیت نهبندان استفاده می گردد ولی نظر برخی از معماران و سازندگان متفاوت است و سنگ پله و سنگ زیر پله را از دو سنگ متفاوت استفاده می کنند که البته اگر تم رنگی درست و سنگ های مناسبی را انتخاب کنند بسیار زیبا می شود ؛ به عنوان مثال سنگ پله سفید با زیر پله مشکی و یا سنگ پله مشکی با سنگ زیر پله سفید کار می شود .

سنگ پله ساختمانسنگ پله ساختمانراه پله ساختمان

ابعاد استاندارد سنگ زیر پله چقدر است ؟

خب مسلما طول زیر پله باید هم اندازه با سایز طول پله باشد ولی عرض زیر پله متغیر و متناسب با ارتفاع دستگاه پله می باشد ؛ اندازه عرض زیر پله هر ساختمان بستگی به ارتفاع بین دوپله  دارد و هرچه ارتفاع بیشتر باشد ، عرض زیر پله نیز باید بیشتر باشد . اگر ارتفاع بین دو پله بیش از حد معمول باشد بالا رفتن از آن سخت و خسته کننده می شود و اگر ارتفاع بین دو پله از حد معمول کمتر باشد بر تعداد پله ها می افزاید و این نیز خسته کننده می باشد ، به همین دلیل ارتفاع بین دو پله در ساختمان ها دارای استاندارد خاصی می باشد که البته این استاندارد دارای تلورانس چند سانتیمتری می باشد . استاندارد و حد مطلوب ارتفاع بین دو پله از 14 الی 17 سانتیمتر می باشد .

سنگ پله ساختمان

پله دوبل چیست و چه سنگ هایی برای پله دوبل استفاده می شوند ؟

در این مدل از سنگ پله ، به جای استفاده از سنگ پله با قطر 3 سانتیمتر از سنگ با قطر 2 سانتیمتر استفاده می شود و فقط قسمت نمای پله با یک نوار سنگ با عرض 5 سانتیمتر از جنس خود سنگ کف پله با چسب های مخصوص سنگ به هم چسبانده می شود و نمای تقریبا 4 سانتیمتری را در قسمت جلوی سنگ به وجود می آورد و همچنین مانند سنگ پله با قطر 3 سانتیمتر مناسب برای اجرای ابزار دلخواه روی سنگ می باشد ؛ همینطور که مشخص است پله دوبل وزن خیلی کم تری نسبت به پله با قطر 3 سانتیمتر دارد و به مقدار قابل توجهی وزن سرویس پله و سازه را کاهش می دهد البته لازم به ذکر است که بگوییم مدل دوبل فقط مخصوص سنگ های 2 سانتی نمیباشد و این طرح را میتوان روی هر سنگ با هر ضخامتی اجرا نمود .

سنگ پله ساختمانسنگ پله ساختمانابزار سنگ پله

مقالات مرتبط با همه چیز در مورد سنگ پله

همه چیز در مورد سنگ پله

راهنمای خرید سنگ پله

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com